Stop 1; Durben

19 oktober 2016 - Durban, Zuid-Afrika

Waauw wat een lange dag reizen pff.. Vanmorgen tegen half 7 ging de wekker om alle spullen in te pakken en klaar te maken voor de busreis richting Durben. Om half 9 werden we opgehaald, alle spullen in de bus geladen en toen kon de reis beginnen. Eerst nog een stuk door Johannesburg gereden omdat we nog meer mensen moesten ophalen. Zo zag je weer een ander stuk van Johannesburg. We vervolgden de reis en moesten nog 2,5 uur rijden tot de volgende tussenstop waar we eten en drinken konden halen en snel naar de wc konden gaan.

Wat een uitzicht tijdens de reis!! We zijn door de Drakensbergen gereden (zelfde bergen als de blyde river canyon). Nu zagen we een ander deel. Echt waauw!! Helaas doordat je steeds aan het rijden bent krijg je niet echt hele goede foto's hahah. In de Drakensbergen hadden we weer een stop om mensen af te zetten en op te halen. Nu zat de hele bus weer vol. De mensen die we bij het hostel hadden opgehaald zeiden dat het een 5 sterren hostel was. Had de foto's gezien en zag er goed uit! Heel wat anders dan waar roel en ik onze eerste nacht hebben doorgebracht. Ons hostel was ook goed hebben lekker geslapen.

Tijdens de reis wou ik proberen te slapen maar de straten hier zijn zo hobbelig dat je er de kans niet eens voor krijgt. De tijd vloog voor bij! We zijn langs een dam gereden in de bergen waar het water uit wordt gepompt, echt een mooi uitzicht! Door leuke kleine dorpjes gereden, langs krottenwijken. Als je ziet hoe de mensen hier leven kun je je echt niet voorstellen hoe goed wij het hebben in Nederland. Ik wil ze dan helpen maar weet dat dat niet altijd kan. Heb wel kleding en schriftjes en potloodjes mee voor de kindjes hier dus als ik ze tegenkom tijdens de reis geef ik dat aan hun, zo heb ik toch nog een beetje het gevoel dat ik kan helpen. Zou mijn volgende vrijwilligersproject wel met de kinderen hier in Afrika willen doen trouwens! Maargoed terug naar de reis hahah. We kwamen een paar keer langs tolwegen, grappig om te zien hoe dat hier gaat. Heb ze in Europa volgensmij zelf nog nooit gezien hahah.

Eenmaal in Durben aangekomen, wat een mooie stad! Ziet er veel luxer en netter uit dan Johannesburg. Durben is meer ontwikkeld blijkt wel weer. Ons hostel ligt op nog geen 10 minuten lopen van het strand dus natuurlijk zijn we daar vanavond geweest! In de bus hebben we nog een paar mensen ontmoet die naar het zelfde hostel ging als ons dus met z'n allen naar het strand geweest en gezellig wat gegeten.

Wat een uitzicht als je op het strand staat! Geen woorden voor! Allemaal lichtjes van winkels en huisjes!

Morgen vertrekken we alweer uit Durben en gaan we door naar chintsa! Dat is een plaats tussen Durben en Port Elizabeth. We hebben gehoord dat het hier super mooi moet zijn dus gaan we daar is een kijkje nemen! Als het lukt ga ik daar leren surfen en wel tussen de dolfijnen! Als dat geen droom is van een meisje weet ik het ook niet meer!

1. Mama:
    19 oktober 2016
    Meisje pas je wel op voor de haaien...het moet er daar van stikken ....wil je wel heel terug!! Wat leuk dat je mensen hebt ontmoet ...gaan ze dezelfde reis maken als jullie? Op naar het volgende avontuur...heel veel plezier lieve schat...dikke kuss
  2. Erwin:
    21 oktober 2016
    Hey. Mijn reactie staat er niet bij. Dan maar en nieuwe. De laatste dagen zijn begonnen. Doe wel heel voorzichtig. Pas op in het water. Als je straks thuis bent weet je hoe goed je het hiet hebt.. Maar nu. Lekker relaxen in Chintsa ff bijkomen. Tot later.