The great white shark!

25 oktober 2016 - Hermanus, Zuid-Afrika

Waaaaauw wat een dag!

Vanmorgen heel vroeg uit bed want het was de grote dag om angsten te gaan overwinnen en oog in oog komen te staan met de great white shark!!

We werden om 6;15 opgehaald (jaa vroeg he!!) en reden met een busje naar Gansbaai. Wat nog ongeveer een half uur rijden was. Op bestemming aangekomen kregen we eerst een lekker ontbijt en uitleg over hoe de dag er uit zou komen te zien. Daarna konden we meelopen naar de boot. De hele dag werd gefilmd en aan het eind van de dag kun je de DVD kopen. Op de boot kregen we nog uitleg en gooiden ze de kooi in het water, waar je als duiker in zit zodat het nog een beetje veilig is om te duiken. Ook kregen we de wetsuits die we aan konden trekken.

En de eerste haai was gespot!! Als een gek gingen de eerste 5 personen de kooi in waaronder ikzelf hahah. Ik had zelf een Gopro dus heb onder water kunnen filmen als de haaien voorbij zwommen. Wat een gaaf gezicht als je oog in oog komt te staan met z'n monster! Zijn echt super indrukwekkende beesten om te zien! Ik dacht dat ik heel bang zou zijn maar had zoveel adrenaline in mij zitten dat ik daar niet eens aan kon denken. Wij hadden het geluk een haai van 3,5 meter te zien die nog niet volgroeid was en nog tot wel 6 meter kan groeien! Hij woog nu ongeveer tussen de 600 en 800 kilo en kan tot 2000 kilo gaan wegen.

Na een indrukwekkende 2 dagen in Hermanus hebben we net onze koffers weer ingepakt voor onze reis naar Capetown vanavond! Daar brengen we onze laatste 5 dagen door! In Capetown hebben we nog een aantal dingen op het lijstje staan wat we graag willen doen of zien dus de laatste 5 dagen vermaken we ons zeker nog wel!

Jaa nog maar 5 dagen te gaan voor ik weer naar huis kom! Deze 10 weken gingen echt niet normaal snel en ben nog helemaal niet klaar om te vertrekken uit Zuid-Afrika.. Heb wel een reden om terug te komen de volgende keer!! Wil meer van dit land zien, het is hier echt zo geweldig!