Stop 3 en 4; Port Elizabeth en Hermanus

24 oktober 2016 - Hermanus, Zuid-Afrika

Super mooie dagen gehad in Chintsa maar toch echt weer verder reizen naar Hermanus! Eerst een tussenstop in Port Elizabeth om te overnachten. We hadden een heerlijk hostel, zat zelf een jacussi in! Die nacht heerlijk geslapen en de volgende ochtend weer vroeg uit bed voor de bus naar Hermanus. Dit was een super lange rit maar zo hebben we wel meer tijd om door te brengen in kaapstad want van hermanus is het nog maar 2 uurtjes rijden naar kaapstad!!

Eenmaal aangekomen bij het hostel in Hermanus hebben we meteen activiteiten geboekt voor de komende 2 dagen. Walvissen spotten en duiken met haaien.

We sliepen voor het eerst in een dormroom (een kamer waar je met meerdere mensen slaapt) dus dit was even wennen. Eerst sliepen we altijd een een twin room, met 2 aparte bedden. In het begin kon ik niet slapen omdat hier mensen aan het snurken waren...... Na een tijdje was ik zo moe dat ik vanzelf in slaap ben gevallen.

We moesten er vroeg uit omdat we gingen kijken of we walvissen konden zien. Er werd ons gezegd dat we ons goed warm aan moesten kleden omdat het in de ochtend nog aardig koud kon zijn op het water. Dus lange broek aan, shirt met lange mouw en nog een trui, pff leek wel of ik me aan had gekleed voor het weer in nederland hahah. Door een taxi werden we opgehaald en die bracht ons naar de bestemming aan het water. Waauw wat een uitzicht en wat een helder blauw water!

Eerst kregen we uitleg over de walvissen en daarna een reddingsvest aan, stel je voor er gebeurd wel wat dan hadden we die vast aan.. jaa goede uitleg he van die meneer hahaha. Eindelijk mochten we de boot op. Je kon op het dak zitten en onder in de boot. Ik wou graag op het dak maar daar zat alles zo snel vol dat we maar onderin gingen zitten. Ik dacht zelf dat we geen walvissen tegen zouden komen aangezien het dit seizoen een heel rustig walvis seizoen is zeiden ze. Totdat we ineens een andere boot zagen die stil stond op het water en JAAA HOOR daar zwommen 2 walvissen voor de boot langs!!! WAAAHHH!! We moesten wachten tot die boot weer verder ging zodat wij wat dichterbij konden komen. Wat een kippenvel moment toen de 2 voor onze boot langs zwommen! Echt geweldig om mee te maken.

Na de walvissen spotten zijn we gaan wandelen door het stadje, ziet er echt heel gezellig uit hier. Lekker wandelen langs de mooie kust. Hier vermaak ik me vandaag en morgen nog wel hoor!

Morgen ook weer vroeg uit bed voor de dagtrip naar Gansbaai! Duiken met haaien.. Spannenddd!!

1. Mama:
    24 oktober 2016
    Jij maakt wel wat mee zo he...super!! Mooi verslag weer...en ben super benieuwd wat je morgen weer allemaal te vertellen hebt . Met haaien zwemmen...brrrrr... stoer wijfje ben je...liefs en dikke knuffel..
  2. Mama:
    24 oktober 2016
    Jij maakt heel wat mee he...Super!!! Ben benieuwd naar je verhaal van morgen...met haaien zwemmen...brrrr....stoer wijfje ben je.. dikke kus en knuffels
  3. Erwin:
    24 oktober 2016
    Super mooie omgeving. Gaaf dat je walvissen gezien hebt. Mooie foto's. Morgen helemaal spannend. Hopen dat je Jaws ziet. Denk aan de 7 onderbroeken. Heel veel plezier. Ben heel benieuwd naar je verhaal morgen. En foto's natuurlijk