Een nieuw avontuur!

18 oktober 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Gisteren was een moeilijke dag.. Gisterochtend nog met Joya Roel en Jasmijn paard gereden maar voor die tijd moesten we afscheid nemen van iedereen want na het paardrijden was daar blijkbaar geen tijd meer voor.. Pff moeilijk, heb heel hard moeten huilen.. Na het paardrijden liepen we naar het restaurant om te lunchen met Katie en Ed. Opeens kwam de rest van de groep (die eigenlijk zouden paardrijden als wij aan het lunchen waren) er ineens aangelopen. Ze wouden liever bij ons zijn dan dat ze gingen paardrijden, HOE LIEF! Dan toch nog lekker samen lunchen en voor het laatst bij elkaar zijn. Na het lunchen was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen van een SUPER groep.

Katie en Ed brachten ons naar het vliegveld en hielpen ons nog met de koffers uit de auto te halen en naar de balie te brengen waar we moesten inchecken. Ik had natuurlijk weer teveel gewicht in mijn koffers maar ze waren lief en hoefde niks bij te betalen hahah. Dit keer hadden we ook een beter vliegtuig dan op de heenweg, geen gammel bakkie maar een fatsoenlijk vliegtuig. De vlucht duurde nog geen uur en we waren al weer in Johannesburg. Het eerste wat we deden toen we de koffers hadden was naar een lockerroom om de koffers voor een paar uur op te bergen want we wouden naar de Macdonalds EINDELIJK! Heb ik 8 weken naar uit gekeken hahah. Joya had haar vlucht savonds pas dus hebben we gezellig met haar de hele dag gewacht. Op het vliegveld hebben Roel en ik meteen ons hostel geboekt voor de nacht zodat we vanuit daar de reis konden starten met de bus. Nadat we afscheid hebben genomen van Joya zijn we met de taxi naar het hostel gebracht en hebben we heeeeerlijk geslapen.

Vanmorgen hebben we alles geregeld voor de busreis. We wouden niet de hele middag in het hostel zitten dus had ik voorgesteld om een dagtour door Johannesburg te maken. De eigenaar van het hostel had ons naar het treinstation gebracht en zijn we met de trein gaan reizen naar het centrum waar we de tour konden beginnen. We hadden een kaartje gekocht en hebben wat lekkers gehaald voor tijdens de tour. Toen we bij de bus aankwamen stond ik even versteld van hoe hij er uit zag. De bus had 2 verdiepingen en bovenop geen dak dus zat je lekker in de buitenlucht. Je kon vanuit daar alles mooi zien. Tijdens de tour kon je op verschillende plekken uitstappen en wij zijn bij het apartheidsmuseum uitgestapt. Wat interessant om te zien en lezen over Nelson Mandela.. Binnen in het museum mocht je helaas geen foto's maken. Daarna zijn we verder gegaan met de tour. Toen we klaar waren hebben we bij de BurgerKing gegeten en toen kreeg ik het ineens heel moeilijk.. Dacht last te krijgen van heimwee.. maar niet naar huis maar naar Askari waar ik de afgelopen 2 maand heb gezeten.. Kon mijn gedachten nergens anders op krijgen dan dat, dus dat was even een kut momentje.

De treinreis terug is goed verlopen alleen toen moesten we nog weer het backpackershostel vinden waar we de nacht weer zouden doorbrengen. De eigenaar van het hostel had ons wel een naam gegeven waar we met de bus uit konden stappen maar die waren we allebei vergeten, dus zijn we maar gaan lopen. Roel dacht de weg nog wel te weten. We waren een heel eind in de goede richting tot we allebei de weg niet meer wisten.. Ik was toch wel een klein beetje bang als je in de straten van johannesburg de weg niet meer weet. We kwamen een man tegen die we allebei wel dachten te vertrouwen dus vroegen we aan hem of hij wist waar ons hostel zat. Hij was zo aardig en bracht ons naar het hostel. Roel en ik zijn er zelfs gewoon langs heen gelopen hahaha hoe dom konden we zijn!

We zijn weer veilig in ons hostel aangekomen en brengen de nacht hier nog door. Morgenvroeg vertrekken we naar Durben en slapen daar een nacht in een hostel en zetten onze reis weer door!

Hopen dat dit een mooi avontuur word!

1. Mama:
    19 oktober 2016
    Tja Anne...afscheid nemen is altijd moeilijk...maar als ik dit zo lees met wat je nu allemaal weer mee maakt heb je geen tijd meer om er over na te denken. En lang leve het internet dus contact kun je houden met je nieuwe vrienden. Gave foto's ook weer....Super!! Meisje veel plezier nog en pas goed op jezelf...dikke kussss