Stop 2; Chintsa

22 oktober 2016 - Chintsa, Zuid-Afrika

Donderdagochtend weer vroeg vertrokken met de bus, dit keer al om kwart voor 7.. De bus was netjes op tijd maar er moet natuurlijk altijd iemand zijn die te laat komt dus konden we de buschauffeur vragen of hij even kon wachten tot Elton (een jongen die we de dag ervoor in de bus hebben ontmoet en mee is geweest naar het strand) klaar was. Gelukkig was de chauffeur zo aardig om te wachten. Toen Elton er eindelijk was kon de reis beginnen.

De eerste stop hadden we bij een kleine supermarkt om snel wat eten en drinken te halen. Een stel wat bij ons in de bus zaten wouden geld pinnen en ineens kwamen er 3 zwarte mannen om hun heen staan die even vertelden dat ze het niet goed deden. Een van de mannen was zo snel dat hij hun creditcard heeft gestolen.. Het ergste is ze hadden maar 1 creditcard meegenomen en het plaatsje waar ze naar toe gaan kun je alleen met creditcard betalen.. Ze hadden meteen de bank gebeld om de creditcard te laten blokkeren en de bank zei tegen hun dat de man die het pasje gestolen had, al had geprobeerd om er geld mee te pinnen maar het niet lukte omdat hij de pincode niet goed had. Pfff hebben die mensen daar eventjes geluk mee gehad. Straks waren ze al hun geld kwijt. Dat was wel even schrikken jaa.

De 2e stop was in Umzumbe. Een super leuk plaatsje waar mensen bij hun hostel werden afgezet. We hadden eerst een heel rustig chill busje waar iedereen een eigen rij had van stoelen, totdat we bij het hostel in Umzumbe aankwamen hahah. Alle stoelen waren ineens bezet en zo moesten we nog 4 uur lang rijden.
Er kwamen ineens jongens met surfboarden aan, die moesten we ook nog is kwijt kunnen in de auto.. De bus is al niet zo heel groot dus verbaasde me dat de surfboarden er nog in pasten.

We hebben zelfs nog in de file gestaan en mochten de auto uit om onze benen te strekken. Wat een raar idee op de straat staan tussen alle auto's en levensgevaarlijk hier in Afrika maar wel een keer gaaf om te doen hahah.

Na een tijdje konden we eindelijk door rijden en toen zagen we een super mooie zonsondergang!! En zijn zelfs nog langs het huis van Nelson Mandela gereden! Had niet verwacht dat hij in een roze huis woonde hahah.

Eenmaal bij het hostel aangekomen hebben we al onze koffers uit de auto gehaald en naar de receptie gebracht. Opeens bedacht ik me dat ik mijn laptop nog in de bus had liggen.. De bus was al weg.. Ik raakte helemaal in paniek. In de bus heb je van die vakken boven je hoofd waar je tassen in kan doen. Hier had ik mijn laptop in gedaan zodat ik meer ruimte had, ik had zelfs de schouderband van de tas nog naar beneden hangen zodat ik hem niet kon vergeten.. In het hostel hebben ze meteen de bus gebeld om te kijken of mijn laptop er nog in lag en jaa hoor! Ik was benieuwd of ik hen überhaupt nog terug zou krijgen en wanneer dat dan was dus hebben ze dat na gevraagd en krijg hem morgenvroeg tegen 11 of 12 uur terug.
Roel en ik zijn dan surfen dus heb gevraagd of ze hem dan achter de receptiebalie willen leggen

Dit is vandaag niet echt mijn dag nee..

Wordt je midden in de nacht wakker om naar de wc te gaan krijg je de slaapkamer deur niet meer open.. Ik was heel zachtjes zodat ik Roel niet wakker maakte maar voor mijn gevoel hadden ze de deur van de buitenkant op slot gedaan. Wij trekken aan die deur dus ik vragen of we iets hadden om de deur mee open te krijgen, roel pakte zijn telefoonhoesje en ging langs de klink om te proberen. Na een tijdje was het gelukt en kon ik eindelijk naar de wc!! Ik doe nooit meer een deur op slot vind dat veelste eng hier hahah

Vrijdag ochtend lekker ontbeten en daarna hadden we surfles! Spannenddd!! We kregen een wetsuit aan en een surfplank toegewezen die past bij je lengte. Eenmaal op het strand aangekomen kregen we eerst de basis uitleg over hoe je op de plank moet liggen, welke golfen je wel en niet kan pakken en hoe je vanuit ligstand moet gaan staan op de plank. Na de uitleg konden we gaan oefenen in het water. In het begin was het best moeilijk en viel ik vaak van het bord af. (Jaa heb er goede blauwe plekken aan over gehouden!)
Na een tijdje oefenen ging het aardig goed! Kon zelfs een hele tijd staan en mee surfen met de golfen!! Toen de instructeur weg ging hebben roel en ik nog tijd geoefend en daarna waren we bek af.

Na de lunch zijn we een wandeling gaan maken over het strand op zoek naar schelpjes hahah. Hebben wel wat mooie gevonden.

Als avond eten hadden we gezellig een braai (barbecue voor degene die niet weten wat het betekende hahah). Was super leuk met alle backpackers aan tafel. Ze kwamen van over de hele wereld! Na het eten was ik helemaal kapot dus ben ik naar de kamer gegaan op mijn laptop alle foto's zetten. Alles weer in de goede mappen dus nu is het weer netjes en georganiseerd.

Vandaag weer lekker ontbeten en naar een supermarkt gewandeld. Vandaag gaan we weer verder met de bus naar Port Elizabeth. Morgen reizen we verder naar Hermanus om met haaien te zwemmen en walvissen te spotten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    22 oktober 2016
    Ja Anne...goed op je spullen passen , gelukkig heb je je laptop terug. Zwemmen met haaien? Jij durft!! Goede reis maar weer....liefs en dikke kusss
  2. Erwin:
    22 oktober 2016
    Je hebt weer wat geleerd. Niemand in de buurt laten als je gaat pinnen. Laptop gelukkig terug. Zwemmen met haaien had ik ook gedaan als ik daar was. Wel handen en voeten binnen de kooi houden. ( knipoog). Ben trots op je.
  3. Martha Nijhof-Leusink:
    23 oktober 2016
    Oh Anne, wat een avontuur weer, gelukkig is alles goed afgelopen meid!
    Kan me alweer verheugen op je volgende verhaal.
    Kus Martha!:)