Overcome fears

29 augustus 2016 - Gravelotte, Zuid-Afrika

Deze week veel meegemaakt.Onze eerste neushoorns gezien! wat een indrukwekkende beesten zijn het toch ook. Deze week ook mijn angst overwonnen: hoogtevrees.. We hadden een les over de wildernis en gingen in de auto rond rijden. Opeens stopte de auto en moesten we lopend verder. Berg op en we kwamen bij hele grote rotsen uit. Echt super mooi uitzicht, voelde me the queen of the world hahah.

We hebben nog geleerd hoe je moet schieten, jaa met een echt geweer! Ik voelde me echt super stoer haha als dat maar goed gaat denken jullie nu vast! We hebben zelfs nog 4x4 gereden! Hier schakelen ze met links dus dat was voor mij even wennen. We moesten over een uitgedroogde rivier met grote stenen rijden daarna een berg op en weer af! Het is me gelukt zonder de moter af te laten slaan!!

Zaterdag morgen nog gewerkt tot 12 uur en toen lekker weekend. Heerlijk aan het zwemmen en zonnen in de hoop net zo zwart te worden als de mensen hier! Savonds gezellig een drankspel gedaan met Joya, Roel en Callum (jongen uit schotland).

Zondag was wel even een kut dag.. Hele dag geen stroom en internet, dan kom je er pas achter hoe afhankelijk je daar van bent.. Vooral als je nog moet koken en geen hand voor ogen ziet haha. Wel lekker aan het zwembad gelegen in de zon en ineens zie je apen langs lopen, dat was wel super leuk om te zien.

Vandaag zo iets gaafs gedaan! Omygodd! Vanmorgen waren we onderweg om voor de 2e keer stenen te verzamelen om gaten in de weg mee op te vullen toen Ed gebeld werd dat er een nyala gewond was. Toen we daar aankwamen hoorden we dat de nyala gespiest was voor een buffel toen de nyala z'n eten kwam stelen. De nyala was aan het hijgen en benauwd en z'n maag en darmen hingen onder de buik dat ze besloten er een eind aan te maken om hem te verlossen van de pijn. De dierenarts had hem niet meer kunnen redden helaas.. We tilden hem in de aanhanger en reden er mee naar een plek genaamd voltures palace ofzo iets, waar de gieren rondvliegen. Eenmaal aangekomen legden we hem neer en mochten we hem opensnijden (hoe gaaf is dat!) We konden de wond mooi zien, de hoorn van de buffel is recht door de longen, ribben en maag gegaan dat je echt gewoon een gat kon zien. Daarna gingen we opzoek naar het hart, ik mocht de ribben breken voor beter zicht maar dat ging zo zwaar dat ik ze mocht doorzagen haha. We hebben het hart gevonden en heb ik het zakje waar het hart in zat doorgesneden en het hart er uit gehaald, vastgehouden en van binnen bekeken. Super interessant!

1. Lucie:
    29 augustus 2016
    Jeetje Anne wat maak je veel mee! Geweldig om te lezen!
  2. Lucie:
    En wat een superfoto's
  3. Erwin:
    29 augustus 2016
    En dat heb jij allemaal gedaan. Zo ben super trots op je. Zijn toch wel foto's gemaakt. . Ook weer een leuk verhaal.
  4. Mama:
    29 augustus 2016
    Jeetje Anne...mijn kleine meisje maakt me dingen mee...niet normaal. Dat je dit zomaar allemaal doet en durft..niet flauw gevallen door al het bloed?ik vind je echt stoer zeg!! Ben weer benieuwd naar je volgend verhaal...dikke kus mams
  5. Martha Nijhof-Leusink:
    29 augustus 2016
    Jeetje Anne! Jij maakt echt de spannendste dingen mee zeg!
    En wat stoer dat je met je handen in dat lichaam hebt zitten wroeten
    Vond het trouwens ook erg leuk dat we gisteren weer even op de skype met elkaar hebben kunnen kletsen
    Nou op naar de volgende belevenis zou ik zeggen. Groetjes en een dikke pakkerd van mij
  6. Christien fraterman:
    Hoi Anne,

Meid,wat heb jij binnen je eerste week in Zuid-Afrika veel geleerd en wat maak je veel mee.
    Hopelijk is Twente straks niet te klein voor jou.
    Je hebt het zo druk met genieten van je stage en stoere actie's dat de 10 weken stage wel om zullen vliegen.
    En....... wanneer je straks na je studie geen baan kunt vinden in de dierenwereld dan kan ik je aanraden om natuurfotograaf te worden want het is genieten om naar je foto's te kijken,
    Ik kijk alweer uit naar je volgende blog :) want je schrijft leuk :-)

lieve groet,
    Stien
  7. Lidy leusink:
    29 augustus 2016
    Super zeg wat jij allemaal meemaakt, interresant ook. Ik denk dat je zo ook ontzettend veel leert, hartstikke goed.
    Wat een mooie stage!
    Lieve groetjes van Lidy
  8. Saskia den ouden:
    Hey hoi Anne,
    Wanneer komt het volgende deel? Wat kun jij boeiend schrijven en jeetje wat maak je wat mee. Super stoer van jou!!
    Heel veel plezier
    Groetjes Saskia
  9. Joke:
    30 augustus 2016
    Ñou Anne je eerste week zit er al weer op. En nu al zoveel meegemaakt. En wat jeje allemaal nog meer te wachten staat.Maar zo te lezen sla jij je er wel heel goed doorheen. Toppie hoor ga vooral zo door. Lieve groetjes van ons allemaal!!
  10. Ans:
    30 augustus 2016
    Anne wat leuk om jouw verhalen te lezen. Nooit gedacht dat je dat allemaal durfde, geweldig!!
    Wat een sensatie en spanning!
    Nog heel veel genietjes daar en pas goed op jezelf
  11. Charlotte:
    31 augustus 2016
    Wauw meissie.. Wat geweldig zeg.. En zooo knap van je.. Ben mucho trots op je lieverd xx
  12. Diana:
    3 september 2016
    Mooi dat het je daar zo goed bevalt, super ervaring!