Buffel

24 augustus 2016 - Gravelotte, Zuid-Afrika

Vandaag toch iets speciaals mee gemaakt! Ed en Katie werden gebeld dat er vandaag een nieuwe Buffel zou komen voor in het reservaat. Buffels hebben een speciale plek omdat ze heel erg duur zijn en zo worden ze niet opgegeten door de leeuwen en andere roofdieren. De buffels hier op Pidwa zijn allemaal ziektevrij. Dat betekend veel geld waard.

We zijn met de hele groep naar het Buffelkamp gereden en zaten te wachten tot dat de buffel kwam, dit duurde al een half uur dus kwam Ed met het idee om nog even een rondje te gaan rijden door de bush. Weer veel gezien, van olifanten die wouden zwemmen tot roze vogels.

Op een gegeven moment zagen we wat wits aan de zijkant van de auto liggen dus de auto werd gestopt. Dit bleken botten te zijn van een nyala ( een antilope soort) die was aangevallen door een leeuw denken we. De botten mochten we meenemen, nu nog hopen dat ze ook in de koffers door de douane kunnen haha.

Doorgereden naar het buffelkamp, kwamen de mensen met de buffel er aan. Eerst moesten we in de auto blijven maar daarna mochten we er toch uit om het van dichtbij te kunnen zien. Er ging een man op de trailer liggen zodat hij de deur open kon doen en de buffel er uit kon. Toen snel de deur en het hek dicht en zat de buffel in het kamp. Hier blijft hij ongeveer een week zodat hij eventjes kan wennen aan de omgeving en dan wordt hij echt vrijgelaten in het wild.

Een heel indrukwekkende dag! Kijk nu al uit naar morgen! (behalve het vroege opstaan haha!)

1. Mama:
    24 augustus 2016
    Super om te horen wat jij allemaal mee maakt...en ben ook benieuwd wat de dag jou morgen weer brengt....lekker genieten schat.. en je maakt geweldige foto's..dikke kus mams
  2. Lina:
    24 augustus 2016
    Aan je verhalen te horen heb je het daar gelukkig naar je zin en zijn de eerste dagen goed verlopen! Ben erg blij voor je!! Je foto's zijn ook heel erg mooi. Succes en veel plezier morgen Xx
  3. Oma:
    25 augustus 2016
    Hai Anna,

Fijn dat je zo veel ziet en meemaakt.

Gr. Oma
  4. Erwin:
    25 augustus 2016
    Nu zit ik te wachten op het verslag van vandaag. 25 aug. Op die manier leven wij ook een beetje met je mee.
  5. Harriet:
    26 augustus 2016
    Jij ziet dieren die ik alleen in de dierentuin heb gezien. Leuk om de verhalen te lezen.