Eerste werkdag

23 augustus 2016 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Vandaag de eerste officiële werkdag gehad! Vanmorgen begonnen we om half 8 (wat voor hun uitslapen is..) Normale werkdag begint al om 6 uur.

Vanmorgen eerst uitleg gekregen over het huis, de regels en alles om het huis heen. We hebben een rooster voor elke week waar op staat wie wat doet in huis. Rondleiding gekregen door de tuin en wat we moeten doen als we bijvoorbeeld een slang tegen komen.. (jaa die kunnen we tegenkomen in de tuin en in huis, super leuk!) natuurlijk moet je dan stil staan want slangen reageren op beweging, gillen mag haha dat zou ik dan ook echt wel doen. Ook kunnen er schorpioenen en bavianen in de tuin lopen. Als we s'avonds buiten hebben gezeten moeten we alles opruimen en niks achterlaten in de tuin, geen kussens of eten. De bavianen kunnen alles kapot maken namelijk..

Na lunchtijd kregen we uitleg over de auto, hoe die werkt, wat we elke ochtend moeten controleren voor we weggaan etc. Daarna zijn we met z'n allen het park opgegaan opzoek naar de dieren. Echt een super ervaring vandaag! Olifanten die met elkaar aan het auwehoeren zijn en super dicht bij de auto komen. Een olifant die gewoon recht op de auto af komt lopen en gaat snuffelen, hoe gaaf! Zelfs nog een bruine hyena gezien die je blijkbaar bijna nooit ziet en net zo zeldzaam zijn als een luipaard (die ik suuuuuper graag wil zien!!). Een kudde olifanten met hele kleine kindjes, echt schattig. En nog zebra's en giraffes gezien.

Een super dag gehad vandaag!

1. Erwin:
    23 augustus 2016
    Mooi hoor. Laat die camera maar overuren maken.
  2. Mama:
    23 augustus 2016
    Super en geweldige foto's!
  3. Martha Nijhof-Leusink:
    23 augustus 2016
    oh Anne, om 6 uur beginnen! dat wordt dus nog wel even wennen of niet(ha,ha,) maar met al die spannende avonturen in het vooruitzicht moet dat toch niet erg moeilijk zijn denk ik.
    En o jee...slangen die je zomaar in huis kunt tegenkomen lijkt me nou ook niet echt een geruststellende gedachte!
    Nou meid, slaap lekker voor nu en morgen vroeg weer op!
  4. Linda:
    24 augustus 2016
    Wauw. . Wat gaaf allemaal op zo'n eerste dag!
  5. Lidy leusink:
    24 augustus 2016
    Mooi Anne wat je nu al allemaal mee maakt en hebt gezien, kan nog wat worden als je er nog 10 weken bent.Prachtige foto's ook.Groetjes
  6. Benno:
    28 augustus 2016
    Een slang in huis, super leuk hahaha gek. Straks kruipt die nog bij je in bed