Het is begonnen!

22 augustus 2016 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Het avontuur is nu echt begonnen.. Zondagmorgen de laatste spulletjes in de koffers gepakt en afscheid moeten nemen van m'n lieve hondjes. Eenmaal aangekomen op Schiphol hebben we ons ingecheckt en de koffers weggebracht. Daarna nog met z'n allen en de ouders wat gedronken en toen was het tijd om afscheid te nemen.. Het was best moeilijk, vooral om afscheid te nemen van Joost.. Toen door naar de gate en het vliegtuig in. Het was echt een super groot vliegtuig; een Boeing 777. Heb nog nooit in z'n groot vliegtuig gezeten haha. Er werd echt super goed voor ons gezorgd tijdens deze lange vlucht van 11 uur. Elke keer kwamen ze langs met drinken of eten dus goed verwend.

Toen we veilig geland waren en de koffers hadden opgehaald moesten we opzoek naar een busje die ons bij het hotel voor de overnachting kon brengen. Nou, we werden meteen opgelicht.. Er kwamen 2 mannen aan die ons naar het busje wouden brengen dus wij dachten dan lopen we wel met hun mee. We kwamen op een lege parkeerplaats en meteen vroegen de mannen om een tip en vertrokken. Uiteindelijk kwam er een soort van bewaking aan die vroegen waar we moesten zijn en bracht ons naar de bussen. Dusssss alles is goed gekomen!

Vannacht lekker in een hotel geslapen, ik was ook wel echt moe. Vanmorgen er weer vroeg uit en om 8 uur vertrok de bus naar het vliegveld van Johannesburg voor onze binnenlandse vlucht naar Hoedspruit. We werden op het vliegveld door een busje naar het vliegtuig gebracht. In de verte zag ik al wel een vliegtuig staan en hoopte dat dit niet die van ons zou zijn. En ja hoor... Dit was het vliegtuig.. Wat een eng ding, hij had propellers in plaats van motoren ervoor hangen. Ik heb al vliegangst dus was tijdens deze vlucht al helemaal bang.. Gelukkig duurde het maar drie kwartier. Aangekomen op het vliegveld van Hoedspruit stonden de medewerkers van Askari al op ons te wachten. Samen met hun hebben we gewacht op onze koffers, die op een hele grappige manier uit het vliegtuig werden gehaald haha. Door een trekker met aanhanger waar ze de koffers in hadden gepakt.

Na dat we de koffers in de auto hebben gepakt zijn we gezellig wat gaan eten in een restaurantje. Onze groep was nog niet compleet dus Edward en Katie reden even later terug naar het vliegveld om de rest op te halen. Toen we wel compleet waren zijn we boodschappen gaan doen en toen naar het huis op het reservaat. Hoe gaaf is dat, slapen tussen de dieren!! De kamers verdeeld en alvast een rondje gereden over het reservaat, meteen een olifant, giraffe en impala's gezien! Er werd vanavond ook nog is voor ons gekookt, gezellig met z'n allen aan tafel gegeten.

Zeker een geslaagde eerste dag!

1. Lucie:
    22 augustus 2016
    Ach wat leuk om te lezen Anne! Wat een reis heb je achter de rug zeg.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Lucie
  2. Martha Nijhof-Leusink:
    22 augustus 2016
    Het avontuur is dus nu echt begonnen Anne☺ kan me verheugen op al je verhalen!
  3. Romy lisa stan en jurgen:
    22 augustus 2016
    Wat leuk om gelijk al een heel verslag van.je te horen. We wachten met spanning op de rest.
  4. Martha Nijhof-Leusink:
    Wauw...mooie foto's hoor!
  5. Christien fraterman:
    Hoi Anne,

Dit is veel leuker en makkelijker , wat een leuke foto's heb je al geplaatst .
    Ik kan me voorstellen dat het contrast tussen de vliegtuigen waar je mee hebt gevlogen een wereld van verschil was ;)
    We hopen dat je straks veel op het blog plaatst en ons allemaal 10 weken laat meegenieten van de wereld die "Afrika" heet.....
    "Hakuna Matata"
  6. Linda:
    22 augustus 2016
    Hey Anne... leuk om je te volgen!
    Heel veel plezier de komende 10 weken.
    Groetjes Linda
  7. Mama:
    22 augustus 2016
    Goed dat je dit allemaal met ons deelt ..heb je meteen een dagboek...super leuk om te lezen.. verheug me op het volgende verhaal...
  8. Lina:
    22 augustus 2016
    Super leuk om je hele verhaal op deze manier te kunnen lezen Anne!!
  9. Romy lisa stan en jurgen:
    Leuk g.r.stan hoffmann
  10. Erwin Roerink:
    22 augustus 2016
    Hey wat gaaf dat we met je mee kunnen kijken naar je belevenissen..
  11. Patrick:
    Gaaf om te lezen
  12. Harriet:
    22 augustus 2016
    Super Anne, reuze spannend en wat een onderneming. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
  13. Yvanka:
    Hey Anne,

Jaa je avontuur is nou echt begonnen! Super leuk dat je een blog bij houdt, zo zijn we er toch een beetje bij!
    Kijk nu al uit naar joun volgende blog.

Liefs.
  14. Larissa:
    Heyy Anne,

Wat gaaf dat je er eindelijk bent!
    Hihi leuk verhaal hoor, nu kunnen we er in nederland toch een beetje bij zijn!

Groetjes, Larissa
  15. Richelle:
    23 augustus 2016
    Hee Anne!

Superleuk idee, ga het zeker volgen!
    Heel veel plezier meissie
  16. Joke:
    23 augustus 2016
    Hai anne.wat leuk meid dat we jou op deze manier kunnen volgen..geniet lekker van je spannende avontuur.dan kunnen wij ook lekker mee genieten..een dikke knuffel van ons allemaal en vele groetjes vanuit overdinkel hoor!!!