Het is begonnen!

22 augustus 2016 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Het avontuur is nu echt begonnen.. Zondagmorgen de laatste spulletjes in de koffers gepakt en afscheid moeten nemen van m'n lieve hondjes. Eenmaal aangekomen op Schiphol hebben we ons ingecheckt en de koffers weggebracht. Daarna nog met z'n allen en de ouders wat gedronken en toen was het tijd om afscheid te nemen.. Het was best moeilijk, vooral om afscheid te nemen van Joost.. Toen door naar de gate en het vliegtuig in. Het was echt een super groot vliegtuig; een Boeing 777. Heb nog nooit in z'n groot vliegtuig gezeten haha. Er werd echt super goed voor ons gezorgd tijdens deze lange vlucht van 11 uur. Elke keer kwamen ze langs met drinken of eten dus goed verwend.

Toen we veilig geland waren en de koffers hadden opgehaald moesten we opzoek naar een busje die ons bij het hotel voor de overnachting kon brengen. Nou, we werden meteen opgelicht.. Er kwamen 2 mannen aan die ons naar het busje wouden brengen dus wij dachten dan lopen we wel met hun mee. We kwamen op een lege parkeerplaats en meteen vroegen de mannen om een tip en vertrokken. Uiteindelijk kwam er een soort van bewaking aan die vroegen waar we moesten zijn en bracht ons naar de bussen. Dusssss alles is goed gekomen!

Vannacht lekker in een hotel geslapen, ik was ook wel echt moe. Vanmorgen er weer vroeg uit en om 8 uur vertrok de bus naar het vliegveld van Johannesburg voor onze binnenlandse vlucht naar Hoedspruit. We werden op het vliegveld door een busje naar het vliegtuig gebracht. In de verte zag ik al wel een vliegtuig staan en hoopte dat dit niet die van ons zou zijn. En ja hoor... Dit was het vliegtuig.. Wat een eng ding, hij had propellers in plaats van motoren ervoor hangen. Ik heb al vliegangst dus was tijdens deze vlucht al helemaal bang.. Gelukkig duurde het maar drie kwartier. Aangekomen op het vliegveld van Hoedspruit stonden de medewerkers van Askari al op ons te wachten. Samen met hun hebben we gewacht op onze koffers, die op een hele grappige manier uit het vliegtuig werden gehaald haha. Door een trekker met aanhanger waar ze de koffers in hadden gepakt.

Na dat we de koffers in de auto hebben gepakt zijn we gezellig wat gaan eten in een restaurantje. Onze groep was nog niet compleet dus Edward en Katie reden even later terug naar het vliegveld om de rest op te halen. Toen we wel compleet waren zijn we boodschappen gaan doen en toen naar het huis op het reservaat. Hoe gaaf is dat, slapen tussen de dieren!! De kamers verdeeld en alvast een rondje gereden over het reservaat, meteen een olifant, giraffe en impala's gezien! Er werd vanavond ook nog is voor ons gekookt, gezellig met z'n allen aan tafel gegeten.

Zeker een geslaagde eerste dag!