Eerste maand goed afgesloten!

18 september 2016 - Gravelotte, Zuid-Afrika

Sorry dat ik al weer een tijdje niks van me heb laten horen. Aardig druk geweest deze week haha! Nou afgelopen maandag zijn we naar een reptielen park geweest. Eerst uitleg gekregen over de spinnen, slangen en schorpioenen. Daarna haalde hij een grote slang tevoorschijn. Voor degene die het durfden mochten hem vast houden en aaien. Ik dacht nou kom maar op met die slang! Wat een indrukwekkende beesten! Even later haalde hij een mega spin te voorschijn, nou met mijn spinnenfobie vond ik dit echt super eng. Ook hier gelde weer als je het durfde mocht je hem vast houden. Op school had ik al eerder een vogelspin vast gehouden en ben daarna banger geworden dan ooit dus ik dacht als ik het nu weer probeer misschien kom ik dan over mijn spinnenangst heen.  Verkeerd gedacht haha wat een enge kriebelige beesten. Na het reptielenpark gingen we naar de stad boodschappen doen. Er werd ons gezegd extra veel alcohol mee te nemen vanwege het afscheidsfeestje vrijdag. 2 flessen wodka heb ik vast wel genoeg aan!

Dinsdagmorgen moesten we al om 5 uur in de auto zitten, we gingen naar het Krugerpark. We waren er om 6 uur, precies optijd toen de hekken open gingen. Echt iedereen wou super graag een luipaard zien, dus steeds om ons heen kijken en zoeken. Joya dacht even grappig te zijn, ze schreeuwde stop stop! achteruit ik dacht dat ik een luipaard zag!! Onze auto dus stoppen en via een walky talky naar de auto voor ons schreeuwen dat ze achteruit moeten rijden omdat we een luipaard hebben gezien. Die auto vol op de rem, iedereen een wiplash haha. Toen moest Joya wel zeggen dat het een grapje was. We waren allemaal boos op haar pff.

Woensdag was het aan ons om de eer hoog te houden. Een vollebaltoernooi tegen een ander vrijwilligersproject. Ik had me maandag al geblesseerd tijdens de training en had voor deze wedstrijd verband om zodat ik toch nog mee kon doen. We zijn wel weer kampioen geworden!! Na de wedstrijd gezellig met z´n allen gebarbecued aan het zwembad.

Donderdag hebben we meer geleerd over de vogels. Het verbaasde me echt hoeveel verschillende soorten vogels ze hier hebben. Heb nu zelfs een boek waar de vogels in staan om ze beter te leren kennen, echt leuk! Die middag hebben we weer een ´anti poaching walk´ gedaan. In de hitte, door alle bosjes met doorns en jaa hoor weer mijn benen open gehaald... Aan het eind van de middag gingen we nog voor een avond rit. Echt een hele lange rit achter de rug, kwamen we bij een lodge uit, waaaauw wat een uitzicht hebben hun. Ze kijken uit op een hippo pool, een water waar nijlpaarden in zwemmen. Leuk om te zien, Zelfs een baby hippo!!

Vrijdagochtend gingen we weer een rondje rijden, dit keer als wedstrijd wie de meeste vogels goed kende. Nou nee ik heb zeker niet gewonnen haha. In de middag zijn we naar Daktari geweest. Hier worden wilde dieren opgevangen die gewond zijn. Er wordt voor ze gezorgd en als ze weer gezond genoeg zijn worden ze weer vrijgelaten. Ook is dit een school voor kinderen om te leren over de ´bush´ en hoe dit in zijn werk gaat.

Die avond was het dan eindelijk zo ver. Het afscheidsfeestje! Eerst hadden we een Merith/Demerith ceremony. We konden elkaar meriths of demeriths geven voor elk goed of fout ding. Wij dachten dat er aan het eind van de maand een winnaar uit kwam maar nee voor elke merith moest je een groen shotje drinken en voor elke demerith een rood shotje. Hierna hielden Ed en Katie een afscheidspraatje, ik werd er gewoon emotioneel van haha. Het ging over dat ze heel blij waren dat wij hier een steentje aan bij hebben gedragen en dat ze dit zonder ons nooit zouden kunnen doen. Na dit praatje begon het echte werk!! Aan de zuip, gezellig bij het kampvuur, met de gitaar en zingen, oooh wat heerlijk! Heb een belofte gedaan dat wanneer het mijn afscheidsfeestje is ik zelf een nummer moet spelen op de gitaar.. Heb nog een maand om te oefenen hahah. Wat een geweldige avond was dit!.

Zaterdagmorgen een hangover final drive gehad, pff was echt slecht te pas haha. Ben na het rijden meteen mijn bed in gekropen en heb hele dag in bed gelegen.

Vandaag zijn we weer naar de Blyde River Canyon geweest. Dit keer hebben we gewandeld door de bergen op zoek naar de watervallen. En een boottocht gemaakt. Wat koud was het vandaag! Hopen dat het morgen beter weer is.

Morgen brengen we deze groep al weer naar het vliegveld en halen de nieuwe groep op. Ben heel benieuwd hoe de volgende maand zal verlopen..

1. Lucie:
    20 september 2016
    Mooi verhaal weer. Straks ben je dus geen nieuwkomer meer.
    Daktari dat is leuk. De ouderen onder ons kennen Daktari nog als een televisieserie met judy en clarence.
    Fantastische foto''s weer!
  2. Martha Nijhof-Leusink:
    20 september 2016
    Hoi Anne,
    Nou meisje, jij hebt in de laatste 4 weken al heel wat meegemaakt en ik vind het helemaal geweldig! heel stoer hoor dat je die grote slang om je nek durft te hebben en je ziet er ook al heel Afrikaans uit met die mooie blouse aan en al die vlechtjes in je haar.:) staat je echt hèèèl erg leuk!
    Zoals ik op de foto's zie heb je dus nu ook de Lion King ontmoet.
    Tja en zoals Lucie al zegt roept de naam Daktari herinneringen bij de ouderen onder ons op, was een hele leuke serie die zich ook in een natuurreservaat afspeelde(Clarence was een tamme leeuw en Judy was een vrolijke chimpansee).
    De foto's zijn weer super mooi!
    Nou Anne ik wens je weer een spannende week en blijf vooral veel mooie foto's maken!

Groetjes en een hele dikke knuffel van mij en natuurlijk ook van Hennie!
    Mis je!