Kaap de goede hoop

28 oktober 2016 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

Vandaag een super leuke tour gedaan! Zijn naar allerlei kleine plaatsjes geweest.

Als eerste zijn we gestopt in Houtbaai. Een hele mooie haven met kleine kraampjes en hier konden we een seal cruise doen die je bracht naar een eilandje met allemaal zeehonden. Natuurlijk wouden we dit zien! Op de boot kon je weer niet om de chinezen heen hahah. Wat een leuk gezicht al die zeehonden op een eilandje, ze gaven zelfs nog een show voor ons. In het water springen en duiken en weer het land op lopen en weer in het water.

De volgende stop was in Falsebay. Hier konden we uit de auto om van het uitzicht te genieten en daarna op de mountainbike te gaan en fietsen.. Ik vond dat levensgevaarlijk omdat je niet gewend bent om op de andere weghelft te rijden/fietsen en ook nog is op een berg waar bijna geen railing aan de zijkant zit.. Maargoed alles is goed gegaan. Ik had nog zo veel spierpijn van het wandelen op de tablemountain dat ik na een tijdje gestopt ben met fietsen en met de guide in de auto verder ben gereden naar de volgende stop waar we gezellig lunch hadden. Een lekkere uitgebreide lunch met broodjes, salade, chips, fruit, noem maar op. Ze hadden daar ook nog paarden dus ik had al wat meer broodjes en appels mee gesmokkeld zodat ik ze lekker kon voeren.

Na het fietsen en de lunch reden we verder tot we bij een nature reserve kwamen. We reden hier door en kwamen bij een punt uit dat je kon lopen naar een vuurtoren. Daarna werden we naar een punt gestuurd dat je kon lopen naar The Cape of Good Hope.. Dit was nog 45 minuten wandelen maar wat een uitzicht alweer! Het blijft me maar verbazen, elke keer weer! Dit plekje kan ik ook weer van mijn bucketlist Afrika afstrepen haha. Er lag ook nog een walvis op het strand, jammer genoeg was hij al dood.. Wat stinken maar wel heel interessant om te zien haha vooral hoe groot die beesten kunnen zijn!

Na The Cape of Good Hope reden we door naar Bouldersbeach in Simon's Town. Dit is een strand waar de African Penguins leven. Je keek je ogen uit hoeveel pinguins er waren! Ze zijn nu een bedreigde diersoort. Er zijn nog maar 21 paringsgroepen en dat is echt heel weinig. Zo jammer want ze zijn zo leuk! Ik heb zelfs nog jonkies gezien! Wat fluffy zijn ze nog. Je mocht ze alleen niet aanraken als je je vingers nog wou houden haha.

Al met al een super leuke dag gehad! Morgen worden we al weer vroeg opgehaald voor een hele dag wijn proeven! Maar eens kijken of ik nog een paar lekkere wijnen kan vinden zodat ik een fles mee kan nemen naar Nederland!

1. Mama:
    28 oktober 2016
    Weer een mooi verslag.. je schrijft ook zo leuk....gave foto's!! Denk niet dat je een fles wijn mee mag nemen ....kijk dat eerst even na oke....veel plezier morgen ...en soep nog te vulle
  2. Erwin:
    30 oktober 2016
    Prachtig alweer. Ja nu is echt de laatste dag aangebroken. MAar je kunt terugkijken op een geweldige tijd en levenservaring.