Einde...

30 oktober 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Gister nog een super leuke dag gehad. Hebben een wijn tour gedaan! Ik dacht dat we in de middag opgehaald zouden worden maar nee hoor gewoon 's ochtends om half 9 met de bus naar de eerste Wine Farm!! Hier hebben we kennis gemaakt met Henry, een sommelier. We kregen 5 soorten rode wijn die we konden proeven. Normaal als je proeft krijg je ongeveer een slokje wijn in je glas en mag je het niet door slikken toch? Nouuuu dat was nu niet zo hahah we kregen iets minder dan een half glas wijn en mochten het gewoon doorslikken! Het doel was om dronken te worden zei onze Guide hahah! Ik ben niet zo van de rode wijn maar sommige waren toch echt nog best wel lekker! Na de eerste wine farm gingen we door naar de 2e. Hier hadden we een lekkere Afrikaanse braai en natuurlijk nog meer wijn!! Ook hier kregen we 5 soorten wijn, 4 uit een fles en 1 uit een barrel, deze wijn was nog niet helemaal klaar maar wij mochten hem al vast proeven! Helaas was dit een rode wijn omdat ze die voornamelijk in barrels maken legden ze ons uit.. Dit was echt totaal geen wijn voor mij hahah bah.

Door naar de 3e wine farm! Ook hier weer 5 verschillende soorten. Hier kregen we chocolade die gemaakt was om te combineren met de wijn zodat de wijnsmaak beter naar voren komt! Ik zou wijn niet snel combineren met chocolade maar als je echt goede chocolade hebt dan waauw wat smaakt de wijn goed! De laatste wijn die we hadden geproefd was een rode merlot en de chocolade zat kruidnagel in. Rare combinatie jaa maar dit was echt een kerst wijn zeiden ze. Jaa je proefde de kerst al gewoon!!

Wine farm 4 here we come! Hier kregen we gelukkig 3 witte wijn soorten en 2 rode. Had ik eventjes geluk haha. De eerste witte wijn was ik meteen verkocht dus heb ook lekker een fles gekocht voor thuis!

Door naar de 5e en laatste wine farm! Hier kregen we lekkere kaas soorten gecombineerd met wijn. Heeeerlijk!! Echt genoten van de wijnsoorten, ook al vond ik ze niet allemaal lekker maar deze dag was echt super gezellig! Hele leuke groep en weer leuke nieuwe mensen leren kennen!

Vandaag alweer de laatste dag in Zuid-Afrika.. Mijn avontuur in Zuid-Afrika is afgelopen.. Wat een super geweldige ervaring!

Een ervaring die ik nooit meer zal vergeten en bij me draag voor de rest van mijn leven! Nieuwe vrienden gemaakt die echt super zijn! Heel veel geleerd en daar ben ik iedereen heel dankbaar voor! Maaaar Afrika is zeker nog niet van mij af. Ik kom hoe dan ook terug!!

1. Mama:
    30 oktober 2016
    Anne Anne...wat kun jij leuk schrijven.....geniet hier zo van!! Was je niet dronken van al die wijn? Ja dit was een belevenis om nooit meer te vergeten en jij hebt ons er ook steeds een kijkje laten nemen. ik vond het super dat je een geweldige tijd hebt gehad maar wat ben ik blij dat we jou morgen weer op morgen halen en dat ik je weer kan vast houden en knuffelen... een hele goede reis lieverd en tot morgen...
  2. Erwin:
    30 oktober 2016
    Ja als ik dit schrijf ben je denk ik net in het vliegtuig gestapt. 10 weken. PFffff zo weg. Lekkere afsluiting vd vakantie. Herinneringen zul je hier zeker aan overhouden. Morgen halen we je op van schiphol. Goede reis terug.